středa 5. října 2016

Tygr, který žere tučňáka...


Vítám Vás na svém blogu BFU++. Mé jméno je Pavel Gabriel Šafařík (nebo též D.A.Tiger) . Jsem nadšeným uživatelem Linuxu a mým velkým koníčkem je programováni. Velmi rád též relaxuji (rozuměj nervačím) u počítačových her.

Moje první seznámení s Linuxem bylo na distribuci Red Hat 7.1 a od té doby jsem jich vyzkoušel opravdu hodně. Mandrivu, Slackware, Gentoo, Open Suse ... Nakonec jsem zakotvil v Debian GNU/Linuxu. Ze začátku jsem si vydržoval v dualbootu také os Windows (právě kvůli hrám), ale od posledního fiaska s reinstalaci XP-eček pohar trpělivosti přetekl a tak to už nepoužívám raději vůbec.

Má první zkušenost s programováním byla ještě na základní škole, na starých „Zetoráčcích“ , vybavených interpretem jazyka BASIC. Už je to mnoho let, ale dodnes si pamatuji jak ten program - který jsem tehdy opsal z nějaké brožury, tak i ten pocit, když jsem jej nakonec úspěšně spustil. Léta plynou a já se od BASICU propracoval (s pomocí zkušenějších přátel) k C a C++, Perlu, BASHi, TCL/TK, JavaScriptu, XML, HTML, … Asi poslední „novinkou“ byl jazyk Lua, se kterým mě seznámil Pavel Tišnovký svými skvělými články na root.cz. Pro svoje dílka preferuji Jazyk C++ a právě Luu.

Hry mě baví nejen hrát, ale občas i tvořit – je-li čas, nálada a nápad. Oblíbil jsem si žánr fantasy RPG (The Elder Scrolls, Gothic, Dungeon master, Witcher... WOW jsem chvíli hrál, ale... ) i když vytvořit takovou hru bych si – upřímně, netroufl. To spíš nějakou plošinovku. Poslední dobou se dost věnuji hře Drakensang Online.

Tomu všemu se chci na tomhle blogu věnovat. Nemám ve svém okolí moc lidí se kterými bych mohl své nadšení sdílet. Ale na internetu je přeci celý svět! Tak mě napadlo, že to zkusím... a uvidíme.

A proč ten zvláštní název? Inu... Nejsem žádný odborník, jen nadšený linuxář, který používá svůj systém na práci i zábavu. No... vlastně hlavně pro zábavu :-D Desktop, mini-kancelář, multimédia, programování, internet, hry... Snad jen o stupínek výše jak Běžný Franta Uživatel.

A mým oblíbeným jazykem je C++ - jak jsem psal výše. Takže po jeho vzoru : BFU++ :o)

PS. Prosím o trochu strpení a tolerance. Bloguji poprvé a navíc... no nikdo prostě není dokonalý. Předem díky

Žádné komentáře:

Okomentovat